21 augusti 2009

Hej, idag är det fredag som jag tror alla vet, jag och mamma åkte iväg och red de små kusarna (eller ja små och små, Emmis är väl minst 170cm nu i alla fall). Eftersom att jag och mamma gemensamt köpte en ny sadel till Phiis(e. cagliostro-minotauros) tog vi med den och provade på Emmis, den låg jättebra och vilken skillnad det gjorde på honom. Känns väldigt klantigt att vi inte kollat sadeln innan, men det viktigaste är att "problemet" är återgärdat. Emmis blev så förändrad, svarade framåt för skänkeln direkt och var riktigt taggad. Superroligt att rida!! Hoppade lite idag också, Emmis är super attt hoppa, han tittar inte alls och vi hoppade till och med ett litet hinder på max 40-50cm med vattenmatta, han brydde sig inte. Och vilken skillnad det blev på hans hopp med den "nya" sadeln. Telli hade nog en lite sämre dag idag, han var väldigt tjafsig i munnen, men lika pigg som vanligt. Vi behöver ju inte prata om att jag gled av framåt när han skyggade för en infångare, haha. Såg säkert oerhört roligt ut. Man vet aldrig vad som händer med dessa unghästar. Känns väldigt tråkigt om Emmis eller Fendi blir sålda inom kort. De är mina favoriter, hihi. Ganska lika varandra i temparamentet, lugna men ändå pigga när det behövs. Vi ska väl antagligen börja hänga lite på Fendi och Hero alldeles snart.

Nu kommer äntligen filmen upp på Telli från förra helgen. Den verkar lite konstig i slutet, de sista 10-15 sekunderna är det svart, hmm... Teknisk som man är. Man ser åtminstonde lte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0