15 juli 2009

Igår var det dags för bebisarna igen att bli ridna, skulle jag beskriva det med ett ord skulle det nog vara: fantastiskt. Är väldigt stolt över dem, började med att rida Montelli, säger bara att remonten är verkligen gjort susen, han slår och slänger knappt med huvudet och man kommer mer till ridning. Hans svårighet är att fatta vänster galoppen, men plötsligt skedde ett mirakel, han fatta åter igen  höger galopp i en ganska snäv vänstersväng, jag tryckte till lite grand med skänkeln och tror ni inte att han bör galopp? Herregud hästen är 3år, han böt galopp? Och inte nog med det, när jag red Emmis så lät jag bara honom galoppera i den galoppen som han kände för, eftersom att han inte förstått lika bra som Montelli hur galoppskänkel fungerar, efter att han snubblat ett par gånger säger Gunilla full av skratt: han har verkligen ingen koll på sina ben, förlåt men det ser väldigt roligt ut. När vi alla minst anar det galopperar jag förbi mamma och Gunilla i "fel galopp" och mitt framför dem gör han ett klockrent byte. Vi alla blev väldigt häpna, var precis som att han skulle visa vad han går för. Utan en endaste hjälp, haha så söta bebisarna är! Idag var vi i falsterbo för att titta på lite unghästar, men det var inga ungästklasser idag, vilken miss, i alla fall inte när vi var där. Jaja, nästa pass för ungisarna blir på lördag eller söndag.

Neden Montelli och sedan Emmis.
(läskigt jag ser lika konstig ut på båda bilderna, nästan omöjligt att se någon skillnad)


Lägger in en liten filmsnutt på Fellow(Montellis halvbror, samma mamma)
Framridning till pay and ride.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0