10 oktober 2009

Hej alla! Kom hem vid 2tiden idag, gick ut och mocka sedan plockade jag in hästar och började rida. Red ut på Fellow i cirka 40minuter, han var superfin och glad. Duktig pålle. Lade ner mycket tid på att borsta Lucky eftersom att han nästan alltid är smutsigast i världen, lastade och åkte iväg till Trolleholm för att rida i ridhuset. Låter kanske konstigt men det var riktigt härligt att få rida inomhus, haha. Lucky var jätteduktig och jag tror han också uppskattade passet. Svettiga blev vi båda två, äntligen kunde jag ha på honom senskydd igen. Ska nog åka iväg imorgon igen och rida över lite bommar/små hinder. Nästa helg ska nog Fellow få komma till ridhuset. Hade inte varit alls fel att ha ett eget ridhus hemma. Om Johan inte ringer imorgon tänker jag hoppa upp på phiis själv. Visserligen inte första gången men första gången på ett långt tag. Blir som att få en ny häst nu när han blir inriden.

Imorgon kl 4 ska jag till Gunilla och rida Emmis och Telli de små treåringarna. Kanske det blir lite tid för några hopp? Ska bli skönt att rida när det är ljust, rider ju nästan alltid på kvällen där.

Satt och titta på unghästarna som ska säljas på auktion i flyinge den 17.e, såg ett par riktigt fina hästar där. Två stycken fastnade jag för en efter Orlando-Clinton. Den på bilden nedan.


En annan jag fastnade för var den här efter Clearway-Capo



Tänk vad roligt det hade varit om man kommit till en sådan auktion och vetat att man hade råd att köpa någon av dem. Jag kommer ihåg när Optic VT blev såld. (Orlando - Carthago såld för 700.000.)

Nu ska jag natta hästarna, ska bli spännade att se vad hästar kommer gå på, kommer nog sticka ner dit en sväng.

Kommentarer
Postat av: thesshanning - ur en hästnörds synvinkel

Svar: Ohjaaa, james är fantastisk! ;)

2009-10-11 @ 19:39:02
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: Anonym

min ena polle köptes från auktionen :)

2009-11-26 @ 23:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0