11 oktober 2009

Hejhej, just nu sitter jag och gnäller lite, håller på och göra en äppelpaj och då brände jag mig på ugnen. Haha bara såååå typiskt mig. Var i vilket fall som helst och rid hos gunilla innan. Det gick både bra och dåligt, Emmis betedde sig underligt, vet inte om han känner av sadeln eller så. Ska ta med min egen sadel nästa gång så ska vi se om det är någon skillnad. Telli var duktig när det gäller hoppningen och bomträningen. Bomträningen som vi hållt på med ett tag nu har verkligen hjälpt. Ha skuttade över ett hinder ett par gånger hur lätt som helst. Dock går han lite snett och drar till höger, ofta. Hmm ska ta ett snack med elina och se vad hon säger. Han kanske behöver lite hjälp av en kiropraktor eller få massage eller något. Han var i alla fall bättre i munnen idag, bytade till ett bett igen, tredelat äggbett. Slänger fortfarande med huvudet men inte lika mycket som innan vi hade hackamore. Att han är känslig i munnen kan ingen neka :)

Innan idag red jag ut på Lucky med Johan och Phiis. Phiis bockade en del, men han galopperade till och med på vägen. Jag tror att han gillade det, hihi. Lucky tyckte om sällskapet av sin bästis också. Fellow fick vila, men imorgon ska han få komma ut på en långtur.

Jag och Lucky <3


Kommentarer
Postat av: elin

svar;

tack! :-) hur många hästar har du?

2009-10-11 @ 21:23:52
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: elin

svar;

jaha. då har du väl fullt upp förstår jag? ;-)

jag har tre st. en b-ponny, en c-ponny och en d-ponny :-)

2009-10-13 @ 15:46:48
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjenna

fin bild tycker jag, tråkigt bara med bilarna i bakgrunden.



Nu har jag en tävling i bloggen där du kan vinna ett par fräcka benlindor! Var gärna med och tävla!

2009-10-13 @ 19:14:05
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0