16 oktober 2009

hejhej, dåligt med uppdatering igen! dåligt dåligt av mig, men tror inte att det är så många som följer min blogg ändå så jag gör nog ingen ledsen.

det har hänt en del på 5 dagar, jag har ridit två gånger på phiis, senast idag. Gick strålande första gången, det var i onsdags. Idag bockade han när jag skulle hoppa upp(inte så konstigt) och sen när jag skulle hoppa av(?). hahah ja han är lite speciell. Det jag kan säga av vad jag sjäv har känt är han oerhört känslig och påminner riktigt mycket om min gamla c-ponny. Kan inte stå stilla och reagerar bara man tänker framåt. Kan vara både bra och dåligt, hoppas bara han håller sig lydig och frisk genom livet hih.

var hos gunilla i onsdags och telli jobbade på riktigt bra, jätteskönt verkligen. Emmis gick kanon till en början, men när han blir trött vill han helst in i stallet och då drar han och stannar vid utgången. efter mycket slit kunde ha stanna framför utgången/ingången och gå framåt när jag ville. han får inte hålla på och bestämma hur han själv vill så det är bara att vara konsekvent. 

lucky och fellow har skött sig bra båda två. bägge har klättrat denna veckan, käns som det var evigheter sedan jag klättrade med dem senast. my bad.   

igår var jag och mamma i flyinge och tittade på några av femåringarna och alla sexåringarna i hoppningen. Såg en del skitfina hästar, sjögren har en kanonfin efter cardento som heter maya. hon var felfri, jens callaha vdl hoppade som vanligt strålande. famlijen lindelöv(undra stavningen) har alltid oerhört fina hästar. Vinnar av femåringarnas final förra året var med och hoppade igår för sexåringarna, felfri.

jag tror bilden föreställer Fredrik Linell, eftersom att det var dåligt ljus i ridhuset fick jag dåliga bilder. Om det är fredrik eller inte på bilden spelar nästan ingen roll, men jag avgudar den människan så mycket. Sån känsla han har,  en liten mini-marcus-ehning!!! :D Fredrik var såklart felfri.



jag och phiis från idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0