8 oktober 2009

Hej, dålig uppdatering här känner jag och såklart kommer jag på att skriva när jag är som tröttast haha. Red i alla fall telli och emmis i tisdags. Det gick bra, jag trillade inte av emmis i alla fall, tss... Han var pigg och lite busig emellanåt men bockade inte och det var skänt. Telli har som alltid lite ticks när jag ska hoppa upp och få plötsligt myror i benen och bara måste röra på sig. Men icke, vill alltid att mina hästar ska kunna stå stilla när jag hoppar upp. I slutet av passat hoppade jag upp och ner några gånger. Gick bättre än i början, han kommer väl vänja sig till slut. Emmis kan jag inte hoppa upp på själv, han är alldeles för stor, haha. Brukar vanligtvis rida emmis först sen telli men så hade emmis busat rundor i hagen och blivit svettig så jag red telli först. Det märktes så tydligt hur mycket större han är än telli, och telli är ändå inte jätteliten. Han är väl cirka 163 eller något, Emmis kommer säkert sluta på runt 175cm.

Menmen nog pratat om det. Har inte hopapt hästarna på ett tag men jag har koncentrerat mig mycket på bomövningar för att kunna styra, bromsa och gasa emellan. Det går erkligen framåt med Telli och han blir bättre och bättre. Som de flesta vet är det svårt att rida på hackamore, styrningen blir kass ibland men eftersom att han slår jättemycket med bett i munnen får han ju bara vänja sig. Jag red min gamla c ponny på hackamore och det gick utmärkt till en början, inga problem att svänga eller dylikt. Men efter några månader började hon "knäppa av" gick under tygeln och man fick ingen kontakt alls. Hon var väldigt speciell så de är kanske inte rättvist att ta upp de här.

Tillbaka till ridningen, jag red samma bomövningar med emmis, han tyckte det var kul, han öra inte så stor grej utav saker och ting. Han gör oftast som man säger till honom. Ibland drar han lite mot/ eller stannar vid utgången men det gjorde han inte i tisdags. Det är i och för sig inte alltid han göra så. Testar väl lite bara och ser vad han behöver göra. 

Var uppe med Phiis hos johan igår och det gick super, johan red till och med hem på phiis. (utan att jag hade honom i linan, de travade också!!!) det tar sig min lilla bebis. Fellow har bara gått i skogen den senaste veckan, ska försöka åka till ridhuset nästa helg och hoppa lite. Inte hoppat honom sedan osby, han börjar nog bli rastlös haha. 

Skulle tävlat lucky till helgen men han fick ett skrapsår på skenan fram så jag vågar inte ha skydd på honom innan de läkt helt. Och ALDRIG att jag skulle hoppa och ännu mindre tävla utan skydd. Blig nog en träning till veckan istället. Alltid lika trevligt att komma ner till sjöstorp :) Lägger in några bilder som ni kan njuta av hihi. Tror de är några bilder på fellow som ni inte sett sedan åsbo när han var felfri.

Puss på kinden gott folk! (förlåt om det finns stavfel, orkar inte läsa igenom.)





Kommentarer
Postat av: elin

jätte fina bilder! ;-)

2009-10-10 @ 23:08:46
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ni är bara bäst :)

2009-10-13 @ 15:01:05
Postat av: Jennifer

fina bilder!! :D

2009-10-17 @ 14:09:35
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Fina bilder :)

2009-10-17 @ 22:46:27
URL: http://jennifersumar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0