14 september 2009

Hejhej, helgen har varit både lärorik och jobbig. Var ganska krasslig hela förra veckan men bestämde mig ändå för att tävla på lördagen med Fellow. Ja vad ska man säga, jag är väldigt nöjd med honom, han hoppade otroligt bra i sin 1metersdebut, var inte direkt meningen att vi skulle hoppa 1m men han var ganska spänd i 90cm så vi efteranmälde. Som jag precis sa var han spänd i 90cmklassen och tog intye skänkeln så som han brukar, blev en rivning på trean efter travhoppning på tre hinder i rad, och ett stopp på hindret efter. Lille bebis behöver mycket mer rutin.

I 1m hoppade han så frukstansvärt bra och flög över hinderna som ingenting. Absolut inte spänd eller någonting. Var klockrent felfri fram till sista hindret men sista hindret var en ren chansning, det stod mellan att utgå eller att försöka. Sista hindret var nämligen en vattengrav?!?! För det första vem lägger in en vattengrav i en 1mklass för unghästar? Det som var ännu märkligare var att avd.a inte skulle hoppa den utan hoppade hinderna 1 till och med 8, och vi på ungisarna skulle hoppa 1 till och med 7 + hinder nr 9. Hur märkligt är inte det?! Banbyggarens mening var att många hästar ska kvala till breeders och då ska de ha hoppat det. Fel igen!! 4åringarna i breeder's trophy ska hoppa vattenmatta och inte vattengrav eftersom att breeder's går inomhus...

Själv har jag aldrig varit med om något liknande, men i alla fall provade jag att hoppade vattengraven, men Fellow förstod inte vad han skulle göra, han har ju själv aldrig sett något sådant förut. Tycker i alla fall att dom kunde haft ett alternativhinder, där kunde de haft en vattenmatta under om de så önskar. Det hade inte varit några problem för Fellow i alla fall. Menmen om jag får bedöma själv var Fellow helt klart felfri i mina ögon :)

Fellow bara utvecklas hela tiden och det är riktigt roligt att rida honom. Puss på honom. Nu ska jag se till att bli frisk, tråkigt att bli helt utmattad efter ha mockat tre boxar och hosta så man nästan klöks. Nåja snart är det väl över, ha det så bra så länge.

Titta vilken underbar bild på Fellow-bus-mus.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Vattenmatta och vattengrav verkar vara populärt numera. Verkar som om de finns på alla tävlingar nu oavsett klass.

2009-09-22 @ 21:32:15
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: Linn Skjetne

ja det verkar vara en väldig hysteri :)

2009-09-25 @ 10:02:10
URL: http://younghorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0