20 september 2009

Hej bloggen, dålig uppdatering, jag vet... Har inte blivit någon ridning hos gunilla sedan jag blev sjuk och nu har hon åkt en sväng till usa. Hon kommer hem på fredag så på söndag kanske det blir en sväng :) idag åker jag till Elina, min tränare, och bor där ett par dagar, jag kommer ta med mig Lucky och trimma honom lite extra när det finns möjlighet att rida i ridhus och i paddock. Rider som sagt alltid ut här hemma, haha. Väldigt bra för uppbyggnad av muskler på unghästen osv, men kan vara bra med lite studsträning och andra former av träning när det gäller ridhusridning. Som många inte tror fungerar lydnadsträning MINST lika bra när man rider ut i skogen eller på grusvägar. Om man tittar på mina hästar tycker dom att det är mycket roligare att bli riden i naturen, och man känner stor skillnad när besöket på ridbanan eller i ridhus kommer, inte den här tråkiga lama känslan. Jaja nog pratat om det. 

Äntligen, äntligen är inridningen av Phiis igång, sååå skönt. Var uppe med honom igår hos vår granne och han hängde lite på honom i skritt. Det gick jättebra och Phiis verkade inte bry sig alls. Jag hoppas bara att han håller nu, i maj i år hade han vilat 1år sedan hans has- och kotledsoperation. Svullen är han fortfarande men hans veterinär säger att han alltid kommer vara det. 

Fick bli en bild på mina underbara Lucky, han som är bäst hihi.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0