27 september 2009

Hej bloggen, var full fart på hela dagen idag. Började med lite tävling i trolleholm med Lucky, hoppade 115 och 120, första tävligen inomhus, det gick jättebra. Hade ett ner i 115(blev helt passiv och tog inte tillbaka honom helt, mitt fel) och i 120 var vi felfria. Han var jättefin och det var ändå ingen superlätt bana, var bland annat med en trekombination och ett smalt ganska maxat hinder i början av banan. Min häst är verkligen bäst! :)

När vi kom hem åt vi lite lunch och sen åkte vi till Gunilla och red lite senare på eftermiddagen. Gunilla är helt galen, stod och krattade på ridbanan med sin brutna handled, haha helt galen. Som sagt har jag inte ridit bebisarna på 2veckor(!) och jag hade förväntat mig rodeoridning. Blev lite bockningar och lite unghästbus på Emmis, tillräckligt mycket så jag flög av, haha. Rätt på huvudet ner i saden med byxorna fyllda av grus. Jag är i alla fall glad att jag rider de små med säkerhetsväst. Han bockade lite mer sen, men då var jag mer med på att hålla upp hans huvud.

Telli skötte sig jättebra, red för andra gången på hackamore och han slog inte alls med huvudet. Lite svårt att styra emellanåt men det blir nog bra sen. Han blir bara så ivrig när man hoppat upp och vill nte stå stilla, vill bara börja jobba direkt. jag tycker själv att det är ganska viktigt att hästarna ska kunna stå stilla när man hoppar upp. Det var ganska svårt tyckte Telli men till slut gick det. Han fick gå över två bommar idag också, han blir bara bättre och bättre.

Får bli en bild på Telli med hackamore. Natti natti.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0